Monday 16 April 2012

Hempasan Pernafasan

Tarikh Sebenar: Ahad, 15 April 2012

Hari ini agak kalut buat aku..penat woo ari ni..

hari bermula pada waktu pagi lepas subuh, aku merancang untuk pulang ke tempat belajar sebaik sahaja ayam memekak..semua nya sebab esaimen..last minit, esok nak kena antar wooo..

tapi tettiba plak an, mak pak aku mintak tolong kutip getah skrap..hmm, xpa la..bulih la kot isi poket sikit2
hujan renyai2 mengiringi pemergian aku ke kebun..

setibanya aku ke kawasan keramat, bertemulah aku dengan penyangak2 kebun getah tersebut..meh aku list kan sikit:

1st, Pak Pacat
-dia ni memang aku cukup menyampah..walopon aku x takut ke hape ke, tapi korang bayangkan kalo dah bosar-bosar sekor-sekor makhluk ni x ke ngeri..dah tu, siap main aci ligan lagi ...perghhh

2nd, Minah Nyamuk
-ok, main reason aku kata dia minah sebab nyamuk betina ja yg isap darah ni..jantan suma pondan..wakaka.. masuk ja kawasan kebut, hmph, dihurungnya sampai pak mat kebun sebelah kata aku ni wat rambut afro...afro baq ang...AFRO?????!!!

3rd, Pak Lat
-mula2 aku nak mintak jangan salah sebut ye..lalat la ni..dah benda berbau..mana dia x mai2..seb baik dia ni kureng sikit dari nyamuk..tapi masih menjengkelkan lah..ish


tugas selesai sekitar pukul 11.15 pagi..sampai2 di rumah terus aku bersiap nak chow..lalu datang la mak aku menghulurkan habuan aku haritu..kih3..senangnya dalam ati

pukul 12 tgh hari aku merempit dari rumah ke tempat aku belajar dengan hanya mengambil masa kurang daripada 2 jam seperti selalu2..mungkin kerana kerinduan aku nak rempit sebab tinggal moto kat umah 2 minggu..huhu..semua ni gara-gara...

lepas sampai terus aku landing atas katil dan lesap..eh, lelap..kroh, kroh kroh
aku dibangunkan oleh satu bunyi menjengkelkan..errr, perut aku lapar dowh..
maka leuarlah aku makan pada pukul 4.30 petang..
sedang menjamu selera, tiba2 telefon berbunyi..deng, kaco je orang nak makan..

Ak: halo, assalamualaikum..ko ni time lain x leh nak kol aku ah?grrr~
Az: waalaikumussalam...rilek2, aku ada hal emergency ni..hg tau dak team kita main petang ni?

Ak: Wat Da, Fakrul ada? bila kita main?pukul 5.15 dah ni..aku pon tengah makan ni
Az: 5.30..aku kol kapten ..mcm apa lg x angkat...nokharommm

Ak: hmph, dia mmg mcm tu..kumpul la dulu sapa2 yg ada..

maka, bermainlah aku pada petang terebut bersama isi perut yang berkocak macam ..ish, sikit dah la kot

ok, esaimen aku x wat lg, dan sekarang aku baru lepas siap..bukan apa aku tido dulu td..hehe

moral- jangan wat keja last minit, dan live ur life to the fullest..rilek2 keja kena siap gak weyh~

No comments:

Post a Comment