Tuesday 10 April 2012

Ur amazing, juz da way we r.

esok cuti, yeaaah..boleh la aku tido awai..haha..hari ini cuma hari kuliah yang biasa, sama seperti hari2 yang lain..
cuma, masa subjek English for Undergraduate tadi, terlintas satu peta minda bergambar dalam kapla otak aku nih..meh nak kabo sikit amendenye

JIKA AKU ADA AWEK:

1st scene - keluar jenjalan sesame...so sweet

2nd scene - tengah2 memilih barang, tangan kau tersentuh tangan aku..lepas tu masing2 segan..wow, sweetnye~

3rd scene - datang samseng2 jalanan cuba mengacau kau..aku pon men"defend" kau...pergh, macho nye

bla...

bla...

blaaa...


*pop

n

snap

aku tersentak,

mmg kapel ni sweet la, hape la kan..secara kasarnya kita tak lihat salahnya sebab bukan dok jalan sambil pegang tangan, makan suap menyuap..tapi manusia ni kena ingat..dosa fitnah tu masuk akaun kita bukan takat   benda yang keluar dari mulut kita, tapi dari mulut orang lain jugak..masa kita keluar ngan awek tu mesti akan ada makhluk Allah yang berfikir macam2..walau semurni mana niat kita, fitnah yang timbul akan menjadi dosa kita jugak kerana kitalah puncanya..sama2 kita berfikir dan beramal (^-^)





p/s-mungkin cukup sekadar wujudnya dirimu dalam salah satu bilik sanubari ini..seandainya ada waktu, mungkin bila nanti

No comments:

Post a Comment